Influenzavaccination

Sæsonen for influenza-vaccination 2019 starter 1. november og frem  til den 15. januar 2020. For gravide i 2. eller 3. trimester, samt for personer med immundefekt og deres husstandskontakter, dog til udgangen af februar 2020.

Vi har åben for influenza-vaccination 2019:

Tirsdag den 5. november fra kl 13.30-15.30

Onsdag den 20. november fra kl. 13.30-15.30

Der er ingen tidsbestiling, men der skal fremvises det gule sundhedskort.

Lægerne foretager ikke konsultation i dette tidsrum.

Privat Influenzavaccination: Inklusiv vaccinationshononorar kr. 250,00

Gratis influenzavaccination: Influenzavaccination Den 1. november markerer begyndelsen af influenzasæson og dermed også lanceringen af det gratis tilbud om influenzavaccination til visse persongrupper. Ifølge Bekendtgørelse om gratis influenzavaccination til visse persongrupper af 4. september, har følgende personer med bopæl i Danmark ret til gratis influenzavaccination:

• Personer, der på vaccinationstidspunktet er fyldt 65 år
  • Førtidspensionister
  • Kronisk syge med følgende lidelser, efter lægelig vurdering:- kroniske lungesygdomme – hjerte- og karsygdomme (undtaget isoleret forhøjet blodtryk) – diabetes 1 eller 2 – medfødt eller erhvervet immundefekt – påvirket respiration på grund af nedsat muskelkraft – kronisk lever- og nyresvigt – andre kroniske sygdomme, hvor tilstanden ifølge lægens vurdering medfører, at influenza udgør en alvorlig sundhedsrisiko
  • Svært overvægtige (vejl. BMI > 40) efter lægelig vurdering
  • Personer med andre alvorlige sygdomme, hvor tilstanden ifølge lægens vurdering medfører, at influenza udgør en alvorlig sundhedsrisiko
  • Gravide i 2. og 3. trimester
  • Husstandskontakter til svært immunsupprimerede patienter (medfødt eller erhvervet immundefekt) efter lægelig vurdering.

Tilbud om gratis vaccination gælder fra 1. oktober og året ud, for gravide i 2. og 3. trimester dog til udgangen af februar.