Influenzavaccination

Sæsonen for influenza-vaccination 2020 starter pr. 1. oktober og slutter pr. 15. januar 2021.

Pga. Corona vaccineres kun efter aftale.  Dette gælder alle konsultationer.

For gravide i 2. eller 3. trimester samt personer med immundefekt og deres husstandskontakter vaccineres til udgangen af februar 2021.

Som noget nyt tilbydes gratis influenzavaccine til personale i sundheds- og plejesektoren.

I år tilbydes pneumokokvaccine gratis til alle fra 65 år.

Kontakt os for at aftale tid. Vær opmærksom på at holde afstand og bruge mundbind. Lægerne foretager ikke konsultation i dette tidsrum.

Privat Influenzavaccination: Inklusiv vaccinationshononorar kr. 250,00

Gratis influenzavaccination: Influenzavaccination Den 1. november markerer begyndelsen af influenzasæson og dermed også lanceringen af det gratis tilbud om influenzavaccination til visse persongrupper. Ifølge Bekendtgørelse om gratis influenzavaccination til visse persongrupper af 4. september, har følgende personer med bopæl i Danmark ret til gratis influenzavaccination:

• Personer, der på vaccinationstidspunktet er fyldt 65 år
  • Førtidspensionister
  • Kronisk syge med følgende lidelser, efter lægelig vurdering:- kroniske lungesygdomme – hjerte- og karsygdomme (undtaget isoleret forhøjet blodtryk) – diabetes 1 eller 2 – medfødt eller erhvervet immundefekt – påvirket respiration på grund af nedsat muskelkraft – kronisk lever- og nyresvigt – andre kroniske sygdomme, hvor tilstanden ifølge lægens vurdering medfører, at influenza udgør en alvorlig sundhedsrisiko
  • Svært overvægtige (vejl. BMI > 40) efter lægelig vurdering
  • Personer med andre alvorlige sygdomme, hvor tilstanden ifølge lægens vurdering medfører, at influenza udgør en alvorlig sundhedsrisiko
  • Gravide i 2. og 3. trimester
  • Husstandskontakter til svært immunsupprimerede patienter (medfødt eller erhvervet immundefekt) efter lægelig vurdering.

Tilbud om gratis vaccination gælder fra 1. oktober og året ud, for gravide i 2. og 3. trimester dog til udgangen af februar.