Influenzavaccination

Der er endnu ikke retningslinier for sæson 2022.

Klinikken tilbyder desværre ikke influenzavaccination i år pga. sygdom og meget sen udmelding af bekendtgørelsen (rammer og retningslinier) for influenzavaccination 2021.

Vi henviser til de forskellige tilbud på apoteker, plejecentre og lign.  Spørg på apoteket eller tjek deres hjemmeside:    apoteket.dk   Hold øje med kommunens hjemmeside og lokalaviser.

Sæsonen for influenza-vaccination 2021 starter pr. 1. oktober og slutter pr. 14. januar 2022.

Gratis influenzavaccine tilbydes til:

Personer, der på vaccinationstidspunktet, er fyldt 65 år.

Førtidspensionister.

Kronisk syge med følgende lidelser, efter lægelig vurdering:- kroniske lungesygdomme – hjerte- og karsygdomme (undtaget isoleret forhøjet blodtryk) – diabetes 1 eller 2 –  påvirket respiration på grund af nedsat muskelkraft – kronisk lever- og nyresvigt – andre kroniske sygdomme, hvor tilstanden ifølge lægens vurdering medfører, at influenza udgør en alvorlig sundhedsrisiko.

Gravide i 2. eller 3. trimester.

Personer med immundefekt og deres husstandskontakter.

Sundheds- og plejepersonale med tæt kontakt til sårbare borgere.

Svært overvægtige (vejl. BMI > 35) efter lægelig vurdering.

Privat Influenzavaccination: Inklusiv vaccinationshononorar kr. 250,00

Børn mellem 2 og 6 år

I år tilbydes influenzavaccination til børn på 2 til 6 år i form af næsespray. Vaccinen består af et pust i hvert næsebor, som skal gentages efter 4 uger. Hvis barnet tidligere har fået influenzavaccination, så skal det kun gives én gang. Sæsonen starter 1. okt. og slutter 14. jan. 2022. Vaccinerne er dog i restordre og kan først skaffes hjem ultimo oktober måned. Kontakt klinikken for tidsbestilling snarest.